Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Informacja ogłoszona dnia 2017-04-11 21:02:15 przez Administrator Systemu
Akapit nr 1 - brak tytułu
Siedziba Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Iławie:
(PZON), ul. Andersa 3A (budynek PCPR)
14-200 Iława
pok. parter 7, 8, 9
14-200 Iława
pok. parter 7, 8, 9
tel. 89 649 04 55, 89 649 04 61
fax. 89 649 04 50
Funkcję Przewodniczącego Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Iławie pełni - Anna Ignaczewska
Numer telefonu: 89 649 04 61
Numer telefonu: 89 649 04 61
Osoby prowadzące:
Ewa Kordowska – Sekretarz - tel. 89 649 04 61,
Justyna Kołakowska – Inspektor – tel. 89 649 04 55,
Powiatowy Zespół powołuje i odwołuje Starosta
Do podstawowych zadań Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności należy:
1. ustalanie niepełnosprawności dzieci do lat 16, w celu uzyskania świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej: zasiłków pielęgnacyjnych, świadczeń pielęgnacyjnych,
2. ustalanie stopnia niepełnosprawności dla osób powyżej 16 roku życia w celu: uzyskania odpowiedniego zatrudnienia, szkolenia, uczestnictwa w warsztatach terapii zajęciowej, zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne, korzystania z usług socjalnych, opiekuńczych, terapeutycznych i rehabilitacji, uzyskania świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, możliwości korzystania z karty parkingowej, otrzymania zasiłku pielęgnacyjnego oraz korzystania z ulg i uprawnień na podstawie odrębnych przepisów,
3. wydawanie orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień osobom posiadającym orzeczenie o inwalidztwie lub niezdolności do pracy,wydawanie legitymacji osobom niepełnosprawnym,
4. wydawanie kart parkingowych osobom niepełnosprawnym.
Działalność Powiatowego Zespołu wiąże się z:
1. wydawaniem i przyjmowaniem wniosków w celu ustalenia niepełnosprawności bądź stopnia niepełnosprawności oraz orzeczeń o wskazaniach do ulg i uprawnień,
2. prowadzeniem rejestru wniosków, które wpłynęły do Zespołu,
3. ustalaniem terminów posiedzeń składu orzekającego,
4. zawiadamianiem osoby zainteresowanej o posiedzeniu składu orzekającego, na którym rozpatrywany będzie Jej wniosek,
5. przygotowaniem materiałów, w celu sprawnego przeprowadzenia posiedzenia komisji,
6. dokładnym przeanalizowaniu dokumentacji medycznej oraz przeprowadzeniu badań i wywiadów na posiedzeniu składu orzekającego,
7. wypisywaniem i wydawaniem osobie zainteresowanej, bądź Jej przedstawicielowi, orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności,
8. sporządzaniem protokołów z posiedzeń składu orzekającego,
9. prowadzeniem rejestrów wydanych orzeczeń,
10. prowadzeniem rejestrów z przeprowadzonego posiedzenia składu orzekającego,
11. przyjmowaniem odwołań od orzeczenia Powiatowego Zespołu, jako pierwszej instancji,
12. prowadzeniem rejestrów odwołań,
13. ponownym rozpatrzeniem wniosku po odwołaniu,
14. przekazaniem sprawy do Wojewódzkiego Zespołu w Elblągu, jako drugiej instancji,
15. wydawaniem i przyjmowaniem wniosków o legitymację osoby niepełnosprawnej,
16. wydawaniem i przyjmowaniem wniosków o kartę parkingową osoby niepełnosprawnej,
17. prowadzeniem rejestrów w/w wniosków,
18. sporządzaniem legitymacji,
19. archiwizowanie dokumentacji,
20. prowadzenie powyższych spraw przy wykorzystaniu Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności (EKSMOoN).
W celu uzyskania orzeczenia o niepełnosprawności bądź stopniu niepełnosprawności należy:
1. złożyć wniosek wraz z zaświadczeniem lekarskim i dokumentacją medyczną, mogącą mieć znaczenie w ustaleniu niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności,
2. datą wszczęcia postępowania jest dzień doręczenia wniosku do Powiatowego Zespołu (art. 61 ust. 3 KPA);
3. od tego momentu liczy się termin załatwienia sprawy,terminem załatwienia sprawy jest 1 miesiąc, a w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych, wymagających badań specjalistycznych lub konsultacji specjalistycznych- maksymalnie 2 miesiące,
4. o terminie posiedzenia składu orzekającego zawiadamia się osobę zainteresowaną w terminie co najmniej 7 dni przed dniem tego posiedzenia,
5. osoba zainteresowana ma obowiązek stawić się na posiedzeniu składu orzekającego w wyznaczonym terminie; sankcją za niestawiennictwo jest pozostawienie sprawy bez rozpoznania. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy osoba zainteresowana usprawiedliwi swoją nieobecność,
6. Powiatowy Zespół jest zobowiązany do doręczenia orzeczenia osobie zainteresowanej w terminie nie później niż 14 dni od daty posiedzenia składu orzekającego,
7. Osoba zainteresowana, bądź Jej przedstawiciel ustawowy, ma prawo wnieść odwołanie od orzeczenia do Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Elblągu w terminie 14 dni od daty otrzymania orzeczenia za pośrednictwem Zespołu, który orzeczenie wydał,
8. W przypadku negatywnego rozpatrzenia odwołania, Powiatowy Zespół, jako I instancja, obowiązany jest przesłać odwołanie wraz z aktami sprawy w terminie 7 dni od daty otrzymania odwołania do wojewódzkiego zespołu (II instancja),
9. Starosta za pośrednictwem Powiatowego Zespołu wystawia legitymację dokumentującą niepełnosprawność, w przypadku osób, które nie ukończyły 16 roku życia, i stopień niepełnosprawności, w przypadku osób po 16 roku życia.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2016 r., poz. 2046,
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności (Dz. U. z 2015 r. poz. 1110),
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 lutego 2002r. w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia (Dz. U. z 2002r. nr 17, poz. 162).
Dane do przelewu:
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
ul. Andersa 3A, 14-200 Iława
Opłata za wydanie karty parkingowej - 21 zł
Numer rachunku bankowego
Bank BGŻ 12 2030 0045 1110 0000 0383 1680
Opłata za wydanie karty parkingowej - 21 zł
Numer rachunku bankowego
Bank BGŻ 12 2030 0045 1110 0000 0383 1680
Pobierz dane XML Tytuł nie wyświetlany dla informacji Drukuj informację Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Iławie |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Anna Ignaczewska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-04-11 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Anna Ignaczewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-04-11 20:53:50 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-04-11 21:02:15 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2022-09-08 12:23:35 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 34364 raz(y) |